top of page

Osman Erden ile Japonya ve Çin'de Çağdaş Sanat

Programdaki bütün adımları tamamlayan herkes bir rozet kazanır.

Hakkında

19.⁠ ⁠yüzyılın ikinci yarısında hanedan değişikliği ile Japonya izolasyon siyasetini bırakıp dünyaya açılır. Bu açılım ülke sınırları içine Batı etkisini sokmakla birlikte Japon kültürünün de Batı’da moda olmasına yol açar. 20. yüzyılda Japonya’nın genişleme politikaları en nihayetinde atom bombası gibi bir felaketle sonuçlanacak, ülke bir dönem ABD'nin hem siyasi hem de kültürel etkisinde kalacaktır. Özellikle 80’li yıllardaki ekonomik patlama ile Japonya bu sefer sanayisi ile dünyaya kafa tutmaya başlar. Bu atölyenin ilk yarısında Japonya’nın son yüz elli sene içinde geçirdiği keskin dönüşümlerin sanata olan yansımasından bahsedilecektir. Çin’de “çağdaş sanat” tabirinin ortaya çıkması birebir siyaset ile ilgilidir. Mao Zedong’un iktidarda olduğu 1949 ve 1976 yılları arasındaki dönemde Çin kültüründe modern sanat anlayışı hüküm sürerken Kültür Devrimi’nin sona ermesi ile 1980’li yıllarda Çinli sanatçıların Batı’daki çağdaş sanat ortamından etkilenmeye başladıkları görülür. Bu dönemde üretilen sanata Türkçe’ye “modern sanat” olarak çevrilebilecek “xiandai yishu” tabiri uygun görülmekteydi. 1990’lı yıllarla birlikte Çin Komünist Partisi’nin sanat ortamına aşırı sansürcü, baskıcı yaklaşımı sanatçılar arasında tepki yarattı. Uluslararası sanat ortamını da takip etmeye çalışan Çinli sanatçılar bir önceki dönem ile olan ayrımı ortaya koymak için 1990’lı yıllarda yaptıkları sanata, Türkçe’ye günümüzün sanatı veya çağdaş sanat olarak çevrilebilecek “dangdai yishu” tabirini uygun görmeye başladılar. Bu atölyenin ikinci yarısında II.Dünya Savaşı'ndan günümüze Çin'deki sanat ortamının hangi evrelerden geçtiğine değinilecektir. 4 Hafta sürecek Atölyemiz 06 Haziran 2024 Perşembe, Saat: 20.30'da başlayacaktır. Lütfen dikkat! Kayıt işleminden sonra +90 555 078 20 39 numaralı telefondan bizimle iletişime geçmenizi rica ederiz.

Ders Programı

Zaten katılımcı mısınız? Giriş Yapın

bottom of page